VOSTOK EUROPE
2003-ban Litvániában megalapították a VOSTOK EUROPE gyárat ahol 6 órásmester szereli össze az összes új VOSTOK-EUROPE órát. Különlegessége a Vostok óráknak, hogy az összes "limitált" , maximum 3000 kerül ki a gyárból, de találkozhatunk 1000 illetve 500 darabos szériával is. Amint elérik a kitűzött darabszámot, gyártásuk leáll. 2004 áprilisában a BaselWorld kiállításon bemutatták az első Vostok-Europe órakollekciót. Mindegyik óramodell nevét a legjelentősebb tudományos és technológiai emberi vívmányoknak szentelték.

Az egyik modell – a „K3 Submarine” – a Vostok-Europe első bestsellerévé vált. 2004 májusában megkezdődött a kizárólag Vostok-Europe számára kifejlesztett 2426-os és 2432-es szerkezetek gyártása. A gyártósort a Runim Co. fejlesztette ki, amely a Vosztok Chystopol Óragyár része. Egészen pontosan 2004 nyarán – augusztusban – megérkeztek az első óraszállítmányok Németországba, Lengyelországba, Görögországba és az USA-ba.

Egy év után - 2005 februárjában a Vostok-Europe a Murmanszk-Vladivosztok verseny hivatalos időmérőjévé válik, amelyet az orosz Expedition cég tartott. 2006-ban a Vostok-Europe cég új irodába költözik, amelyet kifejezetten a cég hatékony munkájára terveztek. 2007-re 30-ra nőtt azoknak az országoknak a száma, ahol Vostok-Europe órákat árultak.

Az „ENERGIA” órasorozat limitált kiadása 2008-ban jelent meg, és ez volt az első és egyetlen aszimmetrikus Vostok-Europe óra.

A Vostok-Europe (VE) és a svájci Mbmicrotec cég 2009-ben létrejött együttműködése megalapozta az új tríciumcsöves órakollekciót. Ennek eredményeként megjelentek az „Ekranoplan” órák – az első Vostok-Europe modell trícium megvilágítással.
Az „Anchar” órákat 2010-ben adták ki, és ezek voltak az első VE karórák búvároknak, amelyek trícium csövekkel és 300 méterig vízállósággal rendelkeznek. Az órákat a japán SII gyártó szerkezeteivel szerelték fel. 2011-ben a cég szlogenje „Watches For Going to Extremes” lesz.

Ugyanebben az évben a Vostok-Europe órák a Free-Diving World Championship, a Görög Labdarúgó Szövetség és a Görög Tengerészeti Régészeti Intézet hivatalos óráivá váltak. 2012 januárjában az Anchar karórákat sikeresen tesztelték a Dakar Rallyn egy litván versenyző, Gintautas Igaris csuklóján.

A rally két hétig tartott a kíméletlen dél-amerikai terepen. 2012 júliusában az N1 Rocket Tritium karórákat a világ legmélyebb barlangjában, a Krubera-Voronia nevű expedícióban tesztelték. A litván-ukrán expedíció a barlang 2 km-es mélységébe közel 2 hétig tartott.

2013. április 12-én a Lunokhod órát kibocsátották a sztratoszférából – akár 16680 méterrel – kétszer magasabban, mint a Mount Everest! A Lunokhod karóra a -44 C-os hőmérsékletet, 88mB vákuumot és 1200mkR/h sugárzási szintet tökéletesen vészelte.

A VE rendszeresen készít különleges karórákat a NATO-erők számára: Víz alatti bontóegységek, F-16-os vadász- és Apache-helikopter-pilóták, tengeralattjárók, mentőbúvárok, hogy csak néhányat említsünk.

VOSTOK EUROPE